שמאים

כאשר הנכם מעוניינים להעריך את שווי הנכס הקיים ברשותכם בין אם זה נכס שמצבו תקין והנכם מעוניינים לרכוש אותו ובין אם זהו נכס שקרה לו משהו והנכם, מעוניינים להעריך את גודל שווי הנזק תצטרכו לפנות אל השמאי. תפקידו, זה לבצע את הערכת שווי הנכס והינו בעל הידע והכישורים הנדרשים בכדי לעשות בדיקה זו. שמאים , נותנים את המענה האולטימטיבי והמקצועי ביותר שתוכלו לקבל כאשר הנכם מעוניינים לקבל חוות דעת מקצועית של הערכתו של נכס הקיים ברשותכם ובמיוחד נכס שהנכם מעוניינים לרכוש כך, שלא תצאו מופסדים מביצוע מכירה או רכישה.

מקצוע השמאות מחולק למגוון תחומים:
  • מקרקעין - עוסק בשווי ערך נדל"ן.
  • ביטוח שמחולק למספר קטגוריות שונות כגון:
  • רכב - עוסק בביטוח בגין תאונות שבעקבותיהן נפגע הרכב או כמובן כמו בשוק הנדל"ן גם בעת הערכת שווי של רכב אם ברצונו של הלקוח למכור או לרכוש.
  • רכוש - עוסק בפגיעה בנכסים עקב שריפה, פריצה וכו', כמו כן ישנם עוד מגוון סוגים כגון: ימי, חקלאי ועוד.

בכדי להיות בעל היכולת שניתנת מתוקף כך, שמקצועו של אדם הינו שמאי יש צורך לעבור קורס מעמיק בתחום הנבחר בין אם הנך מעוניין להתעסק בתחום שמאות המקרקעין או שמאות ביטוח שכוללת בתוכה מגוון תחומים כמצוינים לעיל. מכיוון, שעל מנת להיות בעל מקצוע מוסמך לקבוע נתוני שווי של נכסים יש צורך להיות בעל תעודת הסמכה ורישיון לעסוק בשמאות. ברחבי הארץ ישנם לא מעט מומחים בתחום זה לכן באם תצטרכו שמאי מקצועי זאת איננה בעיה.